Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המידע שלנו

השירותים שלנו

פוסטים אחרונים

שומרים על הבית – כיסויים מיוחדים בביטוח דירה

גל השריפות האחרון בישראל, ולפניו רעידות האדמה הקשות באיטליה, הותירו אלפים ללא קורת גג או עם פגיעה קשה ברכוש. מקרים אלו מבהירים את חשיבות רכישת ביטוח דירה מותאם לצרכי הלקוח.

גם בפוליסת ביטוח דירה יש את הכיסויים והנספחים שיש לבחון במעמד הרכישה. לצערנו, לא אחת, מבוטחים בפוליסה תקנית לביטוח דירה מגלים ברגע האמת שהכיסוי אינו מספק וכי הביטוח עליו שילמו לאורך השנים אינו מגן עליהם ועל רכושם.

כיסויים והרחבות

ביטוח מבנה נועד להגן מפני פגיעות קשות בנכס, שנגרמו כתוצאה משריפה או פריצה, והוא גם מכסה נזקים לתשתיות הבית השונות, כגון צנרת המים.

גל השריפות האחרון העלה שתי סוגיות חשובות בביטוח מבנה: ביטוח סכום נוסף למבנה (ערך קרקע), וביטוח נזקי טרור.

כיסוי ערך כינון מטרתו לאפשר לבעל דירה בבניין משותף, שנפגעה ללא יכולת שיקום, לרכוש דירה דומה במקום אחר, ללא תלות בשאר דיירי הבניין. שכן, סכום ביטוח המבנה הרגיל בפוליסה הינו עלות הבנייה של הדירה (ללא הקרקע), סכום אשר אינו מביא בחשבון את ערך השוק של הדירה.

יתרה מזו, יתכן שלא לכל דיירי הבניין יש ביטוח דירה, ואין להם אמצעים לבניית דירתם מחדש, אז עשוי למצוא את עצמו המבוטח רק עם סכום עלות הבנייה שרכש בפוליסה, כלומר ללא קורת גג.

בפוליסה תקנית לבית משותף יש לשקול שני כיסויים: כנגד נזקי רעידת אדמה בלבד, או כיסוי כנגד כל נזק הכלול ברשימת הסיכונים בפוליסה (לדוגמא: שריפה).

כיסוי נזקי טרור מעניק כיסוי מלא לרכוש שנפגע. במדינת ישראל מס רכוש וקרן פיצויים מעניקים פיצוי במקרה של נזק לרכוש כתוצאה מאירוע טרור. אולם, הפיצוי אינו נותן מענה מלא. מס רכוש משלם נזקי רכוש לפי ערך ריאלי ולא לפי ערך כחדש. ערך ריאלי ברוב המקרים אינו מאפשר למבוטח פיצוי מספק לקניית רכוש חדש במקרים בהם אין אפשרות לשקם את הנזק. בנוסף, מס רכוש משלם רק על נזק ישיר שנגרם כתוצאה מהשריפה.

כיסוי כנגד נזקי טרור אינו מחייב רכישה במלוא סכום הביטוח, אלא עד לגבול אחריות נמוך מאשר הערך הכללי שקיים בנכס, זאת מכיוון שחברות הביטוח מניחות שלא כל הרכוש ייגנב או יינזק.

מה קרה לך?

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444