Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המידע שלנו

השירותים שלנו

פוסטים אחרונים

שביתת עובדים והפגיעה בהפרשות לפנסיה

ששון מנה על ההשלכות של השביתה בכי"ל על ההפרשות לפנסיה
פורסם באתר Ynet ב- 26.2.2015

כיצד השביתה פוגעת בהפרשות לפנסיה? ששון מנה, מנכל משגב סוכנות ביטוח הסדרים פנסיונים וחסכון בע"מ, מסביר כי כאשר המעסיק מפסיק את התשלומים לחיסכון הפנסיוני בביטוח המנהלים או בקרן הפנסיה, נוצרים שני נזקים משמעותיים לתוכנית הפנסיונית: גריעה מהחיסכון ופגיעה במרכיבים ביטוחיים שונים.

"ראשית, זה גורע מהחיסכון הפנסיוני", הוא מסביר. "אי התשלום מכניס את התוכניות לפיגור עליו יש לשלם ריבית פיגורים. ריבית הפיגורים מקוזזת ישירות מהחיסכון שנצבר בתוכנית הפנסיונית, ומקטינה את סכום החיסכון הנצבר לפנסיה במסגרת התוכנית".

"בנוסף, קיימים מספר מרכיבים ביטוחיים שיכולים להיפגע בתוכנית הפנסיונית בהתאם לתוכנית הספציפית של כל חוסך", הוא מסביר. "כך למשל אובדן כושר עבודה – רכיב זה בנוי על תשלום פיצוי המחושב על פי ממוצע השכר ב-12 החודשים האחרונים. אם לא נכנס שכר לתוכנית זו, ירד הסכום לתשלום באחוז ניכר. ככל שימשך זמן הפיגור, כך תעמיק הפגיעה כדי ביטול הזכויות".

עם זאת, מנה מדגיש כי בפועל – חברות לא ממהרות לפגוע במבוטחים – גם אם התוכנית הפנסיונית מאפשרות זאת. הגנה נוספת מופיעה במסגרת חוק הגנת השכר, בסעיף הקובע כי גם אם המעסיק בפיגור של עד שנה – התוכנית הפנסיונית לא תבוטל. "קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים יישארו במצב של פיגור, עליו יש לשלם ריבית פיגורים, והקרן תפנה למעסיק ותדרוש את התשלום וכן את ריבית הפיגורים".

מה יכול העובד לעשות כדי למזער את הפגיעה? "העובד יכול לפנות לחברת הביטוח או לקרן הפנסיה על מנת להבין היכן יכולה להתרחש הפגיעה בתוכנית האישית. בנוסף ניתן לבקש מסוכן הביטוח הסדר שמירת זכויות, במסגרתו ישלם העובד את רכיב הביטוח (הקרן).

מה קרה לך?

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444