Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מידע נוסף

ביטוח חבות מעבידים – כל מה שצריך לדעת

ביטוח חבות מעסיקים הוא ביטוח שמטרתו להגן על המעביד מפני תביעות פיצויים מצד עובדיו בעקבות פגיעה גופנית שנגרמה להם תוך כדי עבודתם או כתוצאה ממנה. ביטוח זה מכסה את המעביד הן במקרים של תאונות עבודה והן במקרים של מחלות מקצוע. בשורות הבאות יובאו פרטים רבים אודות פוליסת חבות מעבידים – מה זה, מי צריך את זה, מה הביטוח בדיוק מכסה, כמה הוא עולה, ועוד.

מה כולל ביטוח חבות מעבידים?

אז ביטוח חבות מעבידים – מה זה? ובכן, הביטוח מיועד לכל מעסיק, בין אם הוא מעסיק עובד אחד ובין אם הוא מעסיק מאות עובדים. בתוך כך, הוא חשוב במיוחד עבור מעסיקים בענפים בהם קיים סיכון גבוה לפגיעות גוף, כגון ענף הבנייה, ענף התעשייה וענף החקלאות. בוא נראה מה כולל הביטוח הבסיסי:

  • הוצאות רפואיות: הביטוח מכסה את הוצאות הטיפול הרפואי הנדרש בעקבות הפגיעה, כולל אשפוז, ניתוחים, טיפולים פיזיותרפיים ותרופות.
  • פיצויים בגין אובדן כושר עבודה: במקרים בהם הפגיעה גורמת לאובדן זמני או קבוע של כושר עבודה, הביטוח יפצה את העובד על אובדן השתכרותו.
  • פיצויים בגין נכות: במקרים בהם הפגיעה גורמת לנכות צמיתה, הביטוח יפצה את העובד על הפגיעה בכושר השתכרותו העתידי.

לצד הכיסוי הבסיסי, הביטוח יכול לכלול סעיפים שונים של הרחבות, כגון כיסוי הוצאות משפטיות במקרים של תביעת ביטוח חבות מעבידים (תביעה משפטית של מעסיק על ידי עובד), כיסוי בגין נזקים לרכוש של צד שלישי, כיסוי בגין אחריות (רשלנות) מקצועית, ועוד.

 

חשיבות ביטוח חבות מעבידים

אחרי שהסברנו מהו ביטוח חבות מעבידים, בוא נבין את חשיבותו. ובכן, מבחינת המעביד, הביטוח מגן עליו מפני תביעות פיצויים שעשויות להגיע לסכומים גבוהים מאוד, ובכך מונע ממנו פגיעה כלכלית קשה. לעומת זאת, מבחינת העובד הביטוח מבטיח שיקבל את הפיצויים המגיעים לו במקרה של פגיעה גוף, ובכך מאפשר לו להתמקד בהחלמה ובשיקום.

הנה כמה דוגמאות למקרים ספציפיים, המדגימות מה זה חבות מעבידים ומדוע הוא כה חשוב:

  • תאונת עבודה: עובד שנפצע במהלך עבודתו, כתוצאה משימוש במכשיר עבודה פגום או נפילה מפיגום, זכאי לפיצויים מהביטוח.
  • מחלת מקצוע: גם עובד שפיתח מחלה כתוצאה מחשיפה לחומרים רעילים בעבודה, זכאי לפיצויים מהביטוח.
  • הטרדה מינית: עובדת שהוטרדה מינית במקום העבודה זכאית לפיצויים מהביטוח.
  • פגיעה נפשית: עובד שסבל מפגיעה נפשית כתוצאה מלחץ בעבודה זכאי לפיצויים מהביטוח.
  • ביטוח חבות מעבידים וצד ג: הביטוח יכול לכסות נזק שנגרם לרכוש של צד שלישי כתוצאה מעבודתם של עובדי החברה.
  • כיסוי בגין אחריות מקצועית: הביטוח יכול לכסות את המעביד מפני תביעות בגין רשלנות מקצועית של עובדיו.

מתוך ההסבר שלעיל לגבי מה זה ביטוח חבות מעבידים, ניתן להבין את חשיבות הגדולה. הוא מספק הגנה כלכלית מפני תביעות פיצויים גבוהות מאוד, יכול לממן גם הוצאות משפטיות, ומעניק שקט למעביד ומאפשר לו להתמקד בניהול העסק, בידיעה שהוא מוגן מפני תביעות פיצויים. כמו כן, עסק שיש לו ביטוח חבות מעבידים משדר תדמית חיובית של עסק אחראי ודואג לעובדיו.

ביטוח חבות מעבידים

בחירה חכמה של ביטוח חבות מעבידים

חשוב לבחור ביטוח חבות מעבידים שמותאם לצרכים הספציפיים של העסק. לדוגמה, עסק שמעסיק עובדים בענפים מסוכנים, כגון ענף הבנייה, יזדקק לביטוח עם כיסוי רחב יותר. ניתן לרכוש את הביטוח דרך חברות ביטוח שונות, וחשוב לבחור בעזרת הסוכנות שלנו בחברת ביטוח אמינה ומוכרת, ולקבל הצעות מחיר מכמה חברות לפני רכישת הפוליסה.

הנה עוד כמה טיפים לבחירת ביטוח חבות מעבידים:

  • השוואת מחירים: חשוב להשוות את מחירי הביטוחים המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות.
  • היקף הכיסוי: חשוב לוודא שהביטוח כולל את כל הכיסויים הדרושים לכם, כגון הוצאות רפואיות, פיצויים בגין אובדן כושר עבודה ופיצויים בגין נכות.
  • תנאי הפוליסה: חשוב לקרוא את תנאי הפוליסה בקפידה לפני חתימה על החוזה.
  • גובה ההשתתפות העצמית: ההשתתפות העצמית היא הסכום שהמעסיק יצטרך לשלם במקרה של תביעה. חשוב לבחור ביטוח עם השתתפות עצמית סבירה.
  • תקופת ההמתנה: תקופת ההמתנה היא התקופה שחולפת מרגע רכישת הביטוח ועד שהכיסוי נכנס לתוקף. חשוב לבחור ביטוח עם תקופת המתנה קצרה.

 

עלות ביטוח חבות מעבידים

אז כמה עולה ביטוח חבות מעבידים? ובכן, אין עבור ביטוח חבות מעבידים מחיר אחיד. העלויות משתנות בהתאם למגוון גורמים, ביניהם:

  • מספר העובדים: ככל שיש יותר עובדים, כך גדל הסיכון לתביעות, ולכן עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר. לדוגמה, עסק קטן עם 5 עובדים בענף משרדי ישלם פחות מעסק גדול עם 100 עובדים בענף הבנייה.
  • ענף הפעילות: ענפים מסוכנים יותר, כמו ענף הבנייה, כרוכים בסיכון גבוה יותר לפגיעות גוף, ולכן ידרשו ביטוח עם כיסוי רחב יותר, שעלותו גבוהה יותר.
  • גיל העובדים: עובדים צעירים יותר נוטים להיפצע יותר, ולכן ביטוח עבורם יהיה יקר יותר. כתוצאה מכך, עסק שמעסיק עובדים צעירים רבים, כמו חברת הייטק, ישלם סכום גבוה יותר עבור ביטוח חבות מעבידים בהשוואה לעסק שמעסיק עובדים מבוגרים יותר.
  • היקף הכיסוי: ביטוח חבות מעבידים מוצע עם רמות כיסוי שונות. ככל שהכיסוי רחב יותר ומקיף יותר, כך עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר. ניתן לבחור ביטוח עם כיסוי בסיסי, הכולל הוצאות רפואיות ופיצויים בגין אובדן כושר עבודה ונכות, או ביטוח עם כיסוי מורחב, הכולל גם כיסוי להוצאות משפטיות, נזק לרכוש ואחריות מקצועית.
  • השתתפות עצמית: בחירת השתתפות עצמית גבוהה יותר תוזיל את עלות הביטוח. השתתפות עצמית היא הסכום שהמעסיק יצטרך לשלם במקרה של תביעה, לפני שהביטוח יתחיל לכסות את הנזק.
  • חברת הביטוח: חברות ביטוח שונות מציעות מחירים שונים עבור ביטוח חבות מעבידים, וחשוב לבצע השוואה בין מספר חברות לפני רכישת הביטוח.

 

לקבלת הכוונה מקצועיות וסיוע בבחירת ביטוח מעבידים

משגב הינה סוכנות ביטוח עצמאית ובלתי תלויה, הפועלת מזה 6 עשורים, ומספקת מכלול שירותי ביטוח ללקוחות פרטיים ולעסקים, לחברות גדולות ותאגידים. בתור סוכנות ביטוח עצמאית ובלתי תלויה, אנו פועלים מול כל חברות הביטוח הגדולות בארץ. אם יש לכם שאלות לגבי תביעה ביטוח חבות מעבידים, ואם אתם מעוניינים במידע נוסף והכוונה מקצועית לגבי הפוליסה הנכונה עבורכם, הסוכנים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם.

לפרטים נוספים, הנכם מוזמנים לפנות אל הצוות המקצועי של משגב בטלפון
03-9204444.

מה קרה לך?

משגב מאחלת לך ולבני משפחתך חג פסח שמח

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ביום שלישי ה- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן  גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל לכתובת: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ב- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444