Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המידע שלנו

השירותים שלנו

פוסטים אחרונים

חברות וארגונים מתלבטים היכן להשקיע את הכסף?

עליית האינפלציה הדרמטית בחודשים האחרונים מחריפה את השחיקה של כספי הציבור השוכבים בחשבון הבנק או בפק"מ .

לחברות ולתאגידים רבים, פרטיים או ציבוריים, קיים הון (גם אם קטן) אשר שוכב בעו"ש בבנק ונשחק עקב אי קבלת תשואה הולמת. הסיבות לחוסר טיפול אופטימלי בכספי החברות הן, לעיתם בגלל שהארגון אינו מודע לפתרונות ההשקעה הקיימים עבור כספי החברה, גם כאשר מודעים לחלק מהפתרונות נמנעים מלהשקיע את הכספים ממגוון סיבות כמו: חשש להפסד, צורך בנזילות של הכספים, עלויות ניהול ההשקעה ועוד.

השגת תשואה נאותה על החיסכון היא אתגר מורכב ומצריך יידע, ניסיון והיכרות עם שוק ההשקעות וכל זאת לצד יכולת קבלת החלטות הכוללת מהירות תגובה להתרחשויות בשווקים בארץ ובעולם.  קיימות כיום מגוון אפשרויות השקעה לחברות ותאגידים, אשר משחררות את התאגיד מצבירת היידע, וההיכרות עם מכשירי ההשקעה השונים, ומעבירות את העבודה אל מנהלי השקעות המתמחים בדבר ויודעים להתאים את סוג ההשקעה לתאגיד הספציפי על פי צרכי החברה.

במאמר זה נתמקד ב2 סוגי השקעות הרלוונטיות :

1. ניהול תיק השקעות :

בבתי השקעות קיימות מחלקות ייעודיות לניהול כספי תאגידים וחברות, התאגיד מחליט מהו הסכום שמקציב להשקעה, פותח חשבון להשקעות על שמו בבנק בו נמצא החשבון העסקי וחותם על הרשאה למנהל התיקים בבית ההשקעות לבצע הוראות קניה ומכירה של ניירות ערך בתיק ההשקעות. נציגי התאגיד נפגשים עם מנהל תיקי ההשקעות אשר יאפיין את צרכי הארגון, ילמד את  חשיפות התאגיד, ההתחייבויות הקיימות לו, אופק ההשקעה, רמת הסיכון, מגבלות, דרישות ואופי הפעילות העסקית. לאחר מכן מנהל ההשקעות ירכיב את מבנה תיק בהתאם לצורך ולהעדפות התאגיד.

סכום השקעה מינימלי: ברוב בתי ההשקעות סכום המינימום מתחיל בסכומים של כ250,000 ₪ -300,000 ₪ .

עלויות ניהול השקעות: העלויות מורכבות מדמי ניהול וכן עמלות קניה ומכירה לניירות הערך שבתיק. בניגוד לניהול תיק השקעות בבנק, בבתי ההשקעות לא קיימת עמלה מסוג "דמי משמרת", בנוסף לכך קיים תשלום מס על הרווחים שנצברו בתיק, את הרווח מחשבים לאחר קיזוז הפסדים אם היו.

דסק שירות עסקי: הטיפול והשירות השוטף בהשקעות עבור תאגידים וחברות נעשה בדסק עסקי הנפרד מהשקעות לקוחות פרטיים, כאשר מבוצעות באופן שוטף פגישות תקופתיות עם מנהל ההשקעות כולל אפשרות להשתתף בוועדות ההשקעה של בית ההשקעות . ניתן גם לעקוב אחרי הפעילות הנעשית בתיק ההשקעות באמצעות כניסה לאזור האישי באתר האינטרנט של בית ההשקעות וניתן לבצע פילוחים, והנפקת דוחות חתך שונים על מנת לקבל תמונה מלאה על הנעשה בתיק ההשקעות.

 

2. השקעות אלטרנטיביות: 

כפי שניתן להבין מהשם "השקעות אלטרנטיביות", מדובר בהשקעות המהוות אלטרנטיבה להשקעה מסורתית בשוק ההון. היתרונות של השקעות אלטרנטיביות בולטות בעיקר בזמני נפילות ומשברים בשוק ההון.

ניתן כיום לראות מיקוד בהשקעות במגוון אפיקים כגון: קרנות נדל"ן – אשר משקיעות בנדל"ן מניב בארץ ובעולם, קרנות אשראי – העוסקות במתן אשראי צרכני ועסקי וקרנות השקעה בתשתית – המתמחות בהשקעה ארוכת טווח בתשתיות לאומיות כמו תחבורה ותקשורת. פוטנציאל הרווח בקרנות אלו אמנם יכול להיות גבוה יותר מההשקעה בשוק ההון אך חשוב לדעת כי לרוב מדובר בהשקעות לא סחירות ולא נזילות מיידית למימוש.

בפועל נציגי התאגיד נפגשים עם מנהל ההשקעות אשר יבצעו בירור צרכים מקיף המתייחס לתנאי ההשקעה, הצורך בנזילות ורמת הסיכון המבוקשת ויציג בפניהם את התוכנית העסקית להשבחת התשואה בתיק, וכן הצגת אסטרטגיית ההשקעה ובחירת הנכסים להשקעה וייתן הערכה לגבי פוטנציאל ההשבחה והתשואה הצפויה. התאגיד יבצע העברה של הכספים לבית ההשקעה אשר תשקיע את הכספים בהתאם .

סכום השקעה מינימלי: מרבית ההשקעות האלטרנטיביות סגורות ל"משקיעים כשירים" (משקיעים בעלי הון עצמי גבוה מעל 8 מיליון ₪ ובעלי יידע בהשקעות) אך בשנים האחרונות נפתחו השקעות אלו בחלק מבתי ההשקעות גם למשקיעים שאינם כשירים ובסכומים של מתחת ל1 מיליון שח'.

עלויות ניהול השקעות: העלויות משתנות בהתאם לחברה/ להשקעה, דמי הניהול מורכבים מדמי ניהול מסך החסכון למנהלי הקרן. ובחלק מהחברות ישולמו גם אחוזים מההצלחה או מהרווח הישיר שהתקבל.

לסיכום:

נראה כי אפשרויות ההשקעה בשנים האחרונות הולכות ומתרבות ואף מונגשות לקהל משקיעים גדול יותר, יש להיזהר מריצה חסרת מעצורים אחר כל הצעה היות ולכל סוג השקעה היתרונות והחסרונות שלה, ואף קיימים הבדלים בין בתי ההשקעות שונים – גם כשמדובר באותו סוג השקעה.

אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם המומחים שלנו במשגב, שילוו אתכם במתן סיוע והבנה באילו מוצרים כדאי להשקיע את כספי החברה ולא פחות חשוב מכך יאפיינו עמכם את הצרכים הייחודיים שלכם ואת רמת הסיכון המתאימה לכם ועל פי פרמטרים אלו יציגו בפניכם את האפשרויות הרלוונטיות מבין מבחר הגופים המנהלים ומוצרי ההשקעה שיהיו מתאימים ביותר עבורכם.

מה קרה לך?

משגב מאחלת לך ולבני משפחתך חג פסח שמח

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ביום שלישי ה- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן  גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל לכתובת: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ב- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444