Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המידע שלנו

השירותים שלנו

פוסטים אחרונים

רשות שוק ההון מעדכנת את חוזר השירות ללקוחות, סוכנים ויועצים, איך זה משפיע על העובדים שלכם

במהלך חודש ספטמבר 2022 עדכנה רשות שוק ההון את חוזר השירות ללקוחות סוכנים ויועצים בביטוח, במסגרת החוזר הוגדרו הוראות שלפיהן בעל רישיון (סוכן ביטוח/ יועץ ביטוח) נדרש לפעול בעת מתן שירות ללקוחותיו הן בעת צירוף לקוח למוצר ביטוח וחסכון, הן לאורך כל תקופת הקשר ביניהם.

אמנם מטרת החוזר היא להבטיח מתן שירות נאות על ידי בעלי הרישיון כלפי המבוטחים וכן עדכון שוטף של הפוליסות ומוצרי החסכון הנובעים משינויים במהלך חייו של מבוטח, ועדיין אנו רואים כי בצמתי חיים שונים, המבוטח עצמו לא תמיד יזכור לפנות אל סוכן הביטוח ולעדכן בשינויים וכאן אתם המעסיקים יכולים לסייע בחיבור בין העובדים לבין סוכני הביטוח המטפלים בהם באופן שוטף באמצעות תשומת לב למספר אירועים בחיי העובדים, שלעיתים משמעותיים ודורשים התייחסות או שינויים.

מעסיקים שימו לב- לשינויים בחיי העובד הדורשים שיחה/ פגישה עם סוכן הביטוח:

על פי חוזר השירות, במידה והובא לידיעתו של בעל רישיון (סוכן/ יועץ ביטוח)  על ידי הגוף המוסדי, מעסיק או לקוח כי חל שינוי במצבו של הלקוח בקשר למוצר פנסיוני, לרבות לעניין שינוי בתנאי העסקתו, ייזום בעל הרישיון פניית שירות ללקוח לבחינת התאמת המוצר הפנסיוני לצרכיו הנוכחיים לאחר השינוי.

 

להלן רשימת המקרים בהם יש צורך בפניית העובד אל סוכן הביטוח, להתאמות:

התחלת עבודה סיום עבודה העלאת שכר שינוי במבנה הפקדות שינוי בתעריף ביטוח
  •  איסוף נתוני מוצרי חסכון פנסיוני קיימים.
  • פגישה עם סוכן הביטוח לבחירת מוצרים פנסיוניים.
  • מעסיקים: וודאו כי קיבלתם נספח ה' עם הנחיות להפקדה.
  • איסוף צבירות פיצויים מהיצרנים.
  • פגישה עם סוכן הביטוח לטיפול במילוי 161 א' והמשך הפקדות למוצרים הפנסיוניים.
  • מעסיקים: דאגו לקבלת 161 א' ומילוי 161 מטעמכם.
  • טיפול בהתאמת סכומי ביטוח א.כ.ע וחיים לשכר החדש.
  • פגישה עם סוכן הביטוח  להתאמת הביטוח ומילוי הצהרת בריאות אם נדרש.
  • מעסיקים: דאגו להפנות את העובד לטיפול בכיסויים הביטוחים.
  • במידה ונדרש לעדכן אחוזי הפקדה במוצרים פנסיוניים.
  • פגישה עם סוכן הביטוח לעדכון אחוזי הפקדה למוצרים פנסיונים.
  • מעסיקים: דאגו להפנות את העובד לטיפול במסמכי  שינוי הפקדות.
  • במידה ותעריף ביטוח אכ.ע וא.כ.ע השתנו או עלו יש לבצע התאמה.
  • פגישה עם סוכן הביטוח להתאמת התעריף החדש ובדיקת נכונות גובה כיסוי ביטוחי.
  • מעסיקים: בדקו היזונים חוזרים מהיצרנים ובהתאם הפנו את העובד לפגישה עם סוכן הביטוח

 

שימו לב: בנוסף למקרים שהוגדרו בחוזר כמצריכים טיפול של העובד אל מול סוכן הביטוח, חשוב לשים לב למספר שינויים נוספים המצריכים גם הם תשומת לב העובד בדיווח לחב' הביטוח ועדכון הכיסויים הביטוחיים, עדכון מוטבים, ושינויים נוספים הנדרשים במוצרי החסכון הפנסיונים וביטוח. להלן מספר דוגמאות:

  • שינוי בסטטוס משפחתי: חתונה, פרידה, גירושין, ידועים בציבור וכו'
  • הולדת ילדים חדשים במשפחה
  • שינוי תפקיד/ עיסוק המצריכים דיווח לחב' הביטוח
  • סמיכות לגיל הפרישה

 

לסיכום

חוזר השירות הינו חוזר מבורך, הקובע תקן של זמני טיפול של סוכני הביטוח בעובדיכם, ואף מתייחס למקרים ספציפיים בהם נדרשת שיחה/ פגישה עם העובד. אתם כמעסיקים, ולא מעט פעמים אלו שיודעים על שינויים מהותיים בחיי העובד, יכולים לסייע בתיווך בין הסוכן אל העובד שכן, במידה והשינוי לא יובא לידיעתו של סוכן הביטוח- העובד לא יוכל לקבל את הטיפול וההכוונה המקצועית שזקוק להם.

בכל מקרה חשוב לדעת כי הוגדר בחוזר השירות כי במידה ולא הובא לידיעתו של הסוכן אירוע או שינוי המצריך טיפול הסוכן, בכל מקרה ייזום הסוכן פניית שירות אחת לשנתיים עם הלקוח על מנת לברר את מצבו והאם קיימים שינויים מאז פגישתם האחרונה.

משגב סוכנות לביטוח מתמחה בניהול הסדרים פנסיונים, עבור מעסיקים ועובדים, מזה 60 שנים. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולבחון היבטים אלו והיבטים נוספים בניהול ההסדרים הפנסיונים בארגון שלכם ולהציע לכם ולעובדיכם מגוון פתרונות בהתאם לצורך האישי והארגוני.

 

מה קרה לך?

משגב מאחלת לך ולבני משפחתך חג פסח שמח

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ביום שלישי ה- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן  גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל לכתובת: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ב- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444