Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המידע שלנו

השירותים שלנו

פוסטים אחרונים

סוף שנת 2022 לפניכם: מעסיקים בדקו האם נערכתם כראוי!

הזמן עובר מהר והנה אנו שוב מתקרבים ל31 לדצמבר, זה הזמן לרענן את המשימות והבדיקות שעליכם המעסיקים לבצע לפני שמסתיימת השנה.

לנוחיותכם ריכזנו במאמר זה מספר נושאים חשובים בהיבט החסכון הפנסיוני של עובדיכם, כדי שתוכלו לבחון ולוודא כי הנושאים מטופלים לפני תום שנת המס:

 

המועד הסופי להעברת כספים עבור הפקדות פנסיה לעובדים :

על פי תקנות קופות הגמל מעסיק נדרש להעביר את התשלומים לקופות הפנסיה של העובדים לא יאוחר מהמועד המוקדם מבין:

  • 7 ימי עסקים מיום תשלום השכר לעובדים
  • 15 ימים מתוך החודש שבגינו שילם המעסיק שכר לעובדים

 

שורה תחתונה:

הפקדות עבור שכר דצמבר 2022, יש להעביר לגופים לא יאוחר מיום 15/01/2022. קחו בחשבון כי במידה והכספים מגיעים לאחר המועד התקין, רשאים הגופים המוסדיים לאכוף את התקנות ולדרוש מהמעסיק ריבית פיגורים בעבור תשלום שלא בוצע בזמן.

דבר נוסף: במידה וקיימת זכאות להפקדה עבור עובדים בשנת 2022 וטרם קיבלתם מהם מסמך הנחיות לאיזו חברה ומוצר פנסיוני עליכם לבצע את ההפקדה- זה הזמן לתזכר את העובדים לשלוח אליכם מסמך זה, ודעו כי במידה ולא תקבלו הנחיה עד סוף השנה, אתם רשאים לבצע הפקדה לאחת מקרנות פנסיה ברירת מחדל שנבחרו על ידי משרד האוצר.

 

חובת ביצוע הפקדות פנסיוניות- עובדים חדשים :

הפקדות מעסיק לפנסיה עבור עובדיו יכולה להיות מכורח חוק פנסיית חובה שנכנס לתוקפו בשנת 2018 ומכתיב הפקדות מינימליות של העובד ושל המעסיק, או מכורח הסדר מיטיב/ הסכם קיבוצי בו ההפקדות יכולות להיות גבוהות יותר מהמינימום- עקב חוזה אישי מול העובד או שיוך המעסיק לענף הכפוף להפקדות שנכתבו בהסכם הקיבוצי .

 

על פי דרישות צו הרחבה לפנסיית חובה- יש לבצע הפקדה פנסיונית עבור:

  • לעובד חדש אשר קיים לו הסדר פנסיוני – נדרש לבצע הפקדה לפנסיה בתוך 3 חודשים או עד תום שנת המס, לפי המוקדם מביניהם. דהיינו: בעבור עובדים חדשים להם קיימת תוכנית פנסיונית ונקלטו לעבודה בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר, יש להעביר תשלומים לא יאוחר מ15/01/2022
  • לעובדים חדשים ללא הסדר פנסיוני קיים- נדרש לבצע הפקדה לפנסיה בתום 6 חודשי עבודה (לא רטרואקטיבי) דהיינו : בתום תקופת העסקה של 6 חודשים יש לבצע הפקדות מהחודש השביעי ואילך, במידה וקיימים עובדים העונים לקריטריון זה בצעו הפקדה לפני תום שנת המס ולא יאוחר מ15/01/2022.

 

שורה תחתונה:

מעסיקים בדקו האם אתם כפופים להסכם קיבוצי כלשהו, ואם כן בחנו שאתם עומדים בדרישות ההסכם לעניין מועד ההפקדה ואחוזי ההפקדה. במידה והנכם כפופים לחוק פנסיית חובה בחנו כי מועברות הפקדות לעובדים הזכאים לכך לפני תום שנת המס הנוכחית.

 

בדיקת פיזור כספים לגבי הפקדות שבוצעו לעובדים במהלך שנת 2022

בהתאם לחוזר רשות ההון ביטוח וחסכון "אופן הפקדת תשלומים לקופת גמל", ישלח כל מעסיק דיווח חודשי לחברות הביטוח והפנסיה של עובדיו, באמצעות קובץ ממוכן ובמבנה אחיד שנקבע בתקנות. עם קבלת הקובץ החברה המנהלת נדרשת לספק באופן מקוון למעסיק משוב ("היזון חוזר") לגבי קליטת התשלום ותקינות ההפקדות. חשוב להיות עם היד על הדופק, ובמידה וקיימים בדו"חות המשוב נתונים אשר אינם תקינים ויש לבצע פעולות על מנת לסדרם, יש לבצע זאת לפני תום שנת המס.

מומלץ לכל מעסיק לקבל דו"ח שנתי מהגורם המתפעל המטפל בהפקדות החודשיות לגופי הפנסיה והביטוח של העובדים ולוודא כי כל הכספים שהעביר בשנת המס הנוכחית הופקדו בצורה תקינה, ובמידה וקיימים דיווחים חוזרים לטיפול, יש לזרז הטיפול לפני סוף השנה. כמו כן, שימו לב כי במסגרת הממשק האחיד קיים "ממשק מתקן" בו לעיתים מבקש המעסיק החזר כספים מחב' הביטוח/ הפנסיה או הסדרת כספים באופן שונה בין קופות פנסיה, במידה ולא יטופל הנושא עד לסוף שנת המס הנוכחית, גם אם חב' הביטוח תבצע תיקון להפקדה, הכספים ייכנסו לאישור שנתי של שנת המס הבאה ולא לשנת המס הנוכחית .

זאת ועוד, במסגרת קובץ הדיווח על ההפקדות נקבע כי המעסיק נדרש לבצע הפרדה בין כספים שהפקיד לטובת פיצויים ותגמולים עד לתקרה שנקבעה בחוק וכאלה שהפקיד מעל התקרה,

 

 לשם הקלה על ביצוע התחשבנות מס מתאימה בעת משיכת הכספים על ידי העובדים:

  1. תקרת הפקדות מעסיק לתגמולי עובד כולל א.כ.ע: עד הפקדה חודשית בגובה 1,978 ₪ ( 7.5% משכר חודשי בגובה 26,378 ₪ ) פטור העובד מתשלום מס בתלוש השכר, והכספים שייצברו לו לפנסיה יהיו חייבים במס בהתאם למדרגות שנקבעו.
  2. תקרת הפקדות מעסיק לטובת פיצויים : עד הפקדה חודשית בגובה 2,907 ₪ ( 8.33% משכר חודשי בגובה 34,900 ₪ ) פטור העובד משלום מס בתלוש השכר, ואת הסכום שנצבר יוכל למשוך בעת עזיבה בהתאם לתקרות הפטור שנקבעו עבור כל שנת עבודה.

 

שורה תחתונה:

הפקדות מעסיק לתגמולים ופיצויים שיעברו את התקרות הנ"ל, יחייבו את העובד בתשלום מס חודשי בתלוש השכר על התשלום "העודף", אך מצד שני היות ומשלם העובד מס חודשי על הפקדות אלו, סכומי הכסף הנובעים מההפקדות הללו – יהיו פטורים מתשלום מס הכנסה בעת משיכתם וזאת על מנת להימנע מתשלום מס כפול.

כדי להבחין בין כספי פטורים או חייבים ממס בפרישה, על המעסיק לדווח בנפרד את ההפקדות מעל ומתחת לתקרות וכך בפרישה הכספים "מסומנים" בהתאם לחוקי המס עליהם.

 

לסיכום:

משגב סוכנות לביטוח מתמחה בניהול הסדרים פנסיונים עבור מעסיקים ועובדים מזה 60 שנה.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולבחון את היבטי החובות והזכויות הקשורות בהפקדות הפנסיוניות לעובדיכם ולהציע לכם מגוון פתרונות בהתאם לצורך האישי והארגוני.

 

מה קרה לך?

משגב מאחלת לך ולבני משפחתך חג פסח שמח

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ביום שלישי ה- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן  גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל לכתובת: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

לקוחות יקרים,
משרדינו יהיו סגורים במהלך החג וחול המועד בין התאריכים: 22-29/4.
נשוב לעבודה סדירה ב- 30/4.

במהלך חול המועד (24-25/4 בין השעות 8:00-12:00) יינתן מענה חירום לפניות מסוג: ניתוחים, תאונות, ונזקי צנרת:

מיכל: 054-2075570 (ניתן גם לשלוח הודעת WhatsApp)
פניות במייל: tviot1@misgav.co.il

בפנייה יש לציין: שם, ת"ז, סיבת הפניה וטלפון ליצירת קשר.

להודעות שאינן דחופות, ניתן להשאיר הודעה בעמוד 'צור קשר' – המענה יינתן עם חזרתנו מהחופש.

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444