Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז המידע שלנו

השירותים שלנו

פוסטים אחרונים

בעל עסק? כך תוכל לצמצם את סיכוני האשראי בעסק שלך!

בעולם העסקי מבוצעות עסקאות רבות באשראי, ואין וודאות כי תקבלו את התשלום בעבור השירות או המוצר שסיפקתם. חשוב להכיר את האפשרויות להגנה מפני פשיטת רגל או חדלות פירעון הנובעת מפיגור או אי תשלום מצד לקוחות, וכן מפני סיכונים נוספים כגון: סיכונים פוליטיים ומדיניים.

במאמר זה נסקור ביטוח שכל בעל עסק חייב להכיר: "ביטוח אשראי לעסקים"

מהו ביטוח אשראי לעסקים- ומפני אילו סיכונים יגן על העסק?

ביטוח אשראי נועד להגן על העסק במקרים בהם סיפק העסק סחורות/ שירותים ומסיבות שונות לא קיבל תשלום בעבור עבודתו. הסיבות יכולות להיות גלובליות/ פוליטיות או לחילופין בעיות של אי עמידת לקוחות בתשלומים לעסק.

במידה והעסק מבוטח בביטוח אשראי, הסיכון מועבר מהעסק אל חברת הביטוח אשר תפצה בזמן אמת ותמנע פגיעה בתזרים השוטף של העסק.

ניתן לחלק את ביטוח האשראי ל- 2 כיסויים עיקריים:

  1. ביטוח אשראי ספקים- נועד להגן על עסקים מקומיים שמבצעים עסקאות אשראי בישראל בלבד וחוששים מכך שלקוחות לא יעמדו בהתחייבותם לתשלום לאחר שקיבלו מהעסק סחורה או שירותים.
  2. ביטוח סחר חוץ- נועד להגן על יצואנים וספקים אשר עוסקים בסחר חוץ ובעקבות סיכונים פוליטיים ומדיניים עלולים להיפגע מאי תשלום בעבור הסחורה שסיפקו. בנוסף גם לעסקים אלו חשוב להגן על אי תשלום הנובע מלקוחות אשר אינם עומדים בהתחייבותם לתשלום לאחר שקיבלו מהעסק סחורה או שירותים.

חשוב לדעת: חב' הביטוח מבטחת עסקאות המבוצעות באשראי של עד 12 חודשים.

 

אילו כיסויים נוספים כוללת פוליסת ביטוח אשראי?

לכיסוי הבסיסי ניתן להוסיף הרחבות כגון:

  • הגדלת הכיסוי הביטוחי עד ל100% מתקרת האשראי הבסיסית – במידה והעסק מעוניין להרחיב את הכיסוי הביטוחי ללקוחותיו מעבר לתקרת האשראי שאושרה ע"י חברת הביטוח ניתן לרכוש שכבת ביטוח נוספת שתכסה עד 100% מהתקרה שנקבעה בפוליסה הבסיסית.
  • ביטוח הזמנות- כיסוי זה מגן על אי תשלום מצד הלקוח עקב אירוע פוליטי במדינת הלקוח עוד טרם ביצוע משלוח ההזמנה אליו , כאן יכוסו העלויות של בעל העסק (כגון: מוצרים מיוחדים לפי הזמנה אשר לא יוכל לעשות בהם שימוש עבור לקוח אחר.) שלא ניתן למצוא החזר עבורם ממקור אחר .
  • הרחבת מסגרת האשראי של העסק- כיסוי זה נועד להרחיב את מקורות והיקף מסגרת האשראי של העסק, מעבר לאשראי הקיים בבנקים או בגופים חוץ בנקאיים. כיסוי זה מעניק יתרון בהרחבת פעילות העסק, שיפור תנאי הסחר עם ספקים, שירותי גביה וטיפול משפטי בארץ ובחו"ל.

עלות ביטוח האשראי משתנה מעסק לעסק ונגזרת מגודל העסק, אופי השירותים ו/או הסחורות שמספק, טיב הלקוחות בענף הספציפי בו העסק מתנהל ועוד.

לסיכום, ביטוח אשראי מכיל בתוכו כיסויים רבים אשר חשוב להתאימם באופן ישיר לאופי העסק, הסביבה העסקית בה מתנהל, הסיכונים אליהם חשוף העסק ועוד.

אנו במשגב מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר, ונשמח לעמוד לשירותכם ולהציע לכם את ביטוח האשראי הרחב, המדויק והמתאים ביותר לצרכי העסק.

מה קרה לך?

מלאו פרטים או התקשרו 03-9204444